zaterdag 22 februari 2014

Fulltime moeder??? Wat doe je dan de hele dag eigenlijk?

Als je zegt dat je fulltime moeder bent denken veel mannen (en zelfs sommige vrouwen) dat je dan de hele dag niets doet. Beetje bellen, whatsappen, facebooken, twitteren, koffie drinken, soaps kijken en tussendoor even de kids een bammetje geven en een paar huishoudelijke klusjes.

Schat hemeltje rijk

Als ik elke keer dat ik dat hoor een euro zou krijgen, ben ik binnen de kortste keren schat hemeltje rijk. Iedere keer opnieuw ben ik verbaasd dat mensen het lef hebben om het überhaupt te vragen en om deze mensen eens te laten weten wat een fulltime moeder allemaal op een dag doet om het huis er niet uit te laten zien als op de foto, komt hier het programma:

  • Kids uit bed halen;
  • ontbijt klaar maken;
  • kinderen wassen en aankleden;
  • mijzelf wassen, aankleden en opmaken;
  • oudste naar de peuterspeelzaal;
  • met jongste weer naar huis;
  • de rommel opruimen en de bedden opmaken;
  • lunchen;
  • oudste weer ophalen van de peuterspeelzaal;
  • boodschappen doen;
  • de kids entertainen;
  • avondeten maken;
  • zorgen dat de kids ook daadwerkelijk iets gaan eten;
  • kids in bad;
  • kids naar bed;
  • stofzuigen en dweilen;
  • paar uurtjes werken (thuiswerk, zoekmachine optimalisatie);
  • douchen;
  • uitgeteld en veel te laat op bed neerploffen.
Tussen alle bedrijven door ook nog een giga aantal luiers verschoond en zindelijkheidstrainingsongelukjes opgelost en de hond uitgelaten... Nu wil ik wel eens weten wat jij vandaag allemaal hebt gedaan?!



Begrijp me niet verkeerd hoor... I LOVE TO BE A MOM!

wil je meer informatie mbt opvoeding en alle andere zaken rond het moederschap? Kijk dan eens op www.eerstehulpbijmoederschap.nl



photo credit: Tom & Katrien via photopin cc

2 opmerkingen:

  1. Wonderful post...I like your blog.^^
    Maybe follow each other on bloglovin?
    Let me know follow you then back.
    Lovely greets Nessa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for the compliment! Yes let's follow eachother! Just hintte button on the right and i'll meet you in my list on bloglovin and follow u back.
      X

      Verwijderen